
ОХРІМЕНКО АНТОНІНА ВОЛОДИМИРІВНА
директор Новосеменівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, учитель математики, спеціаліст вищої категорії.
Педагогічний стаж - 27 років.
Тема досвіду: "Формування загальнонавчальних вмінь та навичок на уроках математики як умова розвитку особистості та її соціальної адаптації"
Моє кредо: «Щоб мати право вчити інших, потрібно постійно вчитися самому»
У педагогіку я прийшла не випадково. Мені дуже хотілося стати схожою на
вчительку, яка викладала математику у нас лише рік – у 5 класі. Я не пам’ятаю,
на жаль, її прізвище, а звати її – Ніна Іванівна. І математику як напрям своєї педагогічної
діяльності обрала не випадково. Я з дитинства дуже люблю цю науку — струнку,
красиву, лаконічну. І переконана, що саме на ній базуються всі інші науки.
Я дуже люблю свою професію через спілкування з дітьми (різного віку, хоча,
правду кажучи, діти старшого віку мені ближчі). Так склалося в моїй практиці, що
я одразу почала працювала зі старшокласниками. Та ось після декількох випусків
11-го класу мені дали 5-й. І я відчула справжній шок. Не тому, що діти маленькі
й з ними необхідно багато працювати й возитися. Не тільки тому, що рівень
матеріалу й темп роботи, зокрема письма, не ті, до яких я звикла. А тому, що після
ознайомлення із текстом задачі отримувала запитання: «А на скільки дій задача?».
Спочатку мене охоплювали такі обурення й здивування, що я ледь стримувала
себе. Та згодом, вгамувавши емоції, спокійно приступала до перебудови їхнього «підходу»
до розв’язування задачі. Як? На уроці практикую розв'язання задачі всіма способами.
Не всім учням, скажемо відверто, подобається це заняття. Адже необхідно
«напружуватися», думати, а думати, на жаль, не всім хочеться, та не всі й
уміють. Не кожний усвідомлює необхідність і відчуває потребу в розвитку
інтелектуальних здібностей. Далі йде аналіз, порівняння цих способів і
висновки:
а) про раціональність розв'язання задач;
б) про кількість дій і про те, чи варто прогнозувати чи, точніше,
вгадувати число кроків у досягненні мети — питання задачі.
вгадувати число кроків у досягненні мети — питання задачі.
Адже задача може бути довгою в розв'язанні, але зв'язки в умові настільки
прозорі, що назвати її складною, виходячи тільки з кількості дій,
просто-смішно. І навпаки, задача може бути короткою у розв'язанні, але складною
в його пошуку.
Можливо, не випадково в розвинених країнах вступні іспити проводяться не
з конкретних профільованих предметів, до яких можна підготуватися шляхом
«натаскування», а з так званої психометрії. У тести з психометрії зібрано
певну кількість питань, задач з різних галузей
знань, відповіді на які визначають не просто рівень знань чи підготовленість
абітурієнта, а й рівень його логічного мислення, тобто вміння аналізувати й
робити висновки. Я вважаю, що це правильно. Якщо процес навчання буде базуватися
на прагненні розвивати логіку, то, мабуть, багато проблем, пов'язаних з
питаннями освіти, можна вирішити.
Програми змінюються. Але переважно ці зміни виражаються в послідовності
тем, у розподілі їх за роками навчання, у кількості годин, відведених на їх
вивчення, у введені чи виключенні певних питань чи розділів ... За останні роки
кількість годин, відведених на вивчення точних наук (зокрема, математики), помітно
скоротилась. Зменшення кількості навчальних годин за того ж об'єму матеріалу
приводить до поверхневого його засвоєння і досить неміцних знань. А про логіку
й казати нічого. То як же бути? Кожен знаходить свої методи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий